Nieuwe aanwinsten februari: boeken in de categorie economie

Als bibliotheek nemen we uiteraard altijd zo snel mogelijk nieuwe boeken in de collectie op. Heb je zelf een aanschafsuggestie? Dat horen we graag. En als je zeker wil zijn dat je als een van de eersten zo’n nieuwe titel kunt lenen, is reserveren geen overbodige luxe. Wij keken in de categorie ‘economie’ welke nieuwe aanwinsten er de afgelopen maand zijn aangeschaft en zetten ze voor je onder elkaar. Kijk je mee?

TIP: nieuwe aanwinsten komen in bibliotheek Stad altijd op de ‘nieuw’ tafel te staan. Deze is te vinden op de eerste etage, schuin voor de klantenservicebalie.

Alles over deze vijf nieuwe aanwinsten

1. Digitale transformatie: zo doe je dat. Een nietICTboek voor transitiemanagers in de (semi)publieke sector

Beschrijving van een methode om (delen van) een organisatie in tien stappen te transformeren naar volledig digitaal werken. De tien stappen worden systematisch beschreven in kernbegrippen zoals missie, doelen, strategie, ontwikkelingsprocessen, implementatie en continuïteit.

2. Een bedrijf overnemen? Keuzes maken en stappen zetten!

Tips voor een verantwoorde bedrijfsoverdracht. Terecht opent het boek met de vraag wat nu beter is voor een startende ondernemer: zelf een bedrijf oprichten of een bedrijf overnemen? Voor- en nadelen worden opgesomd, maar de auteur heeft gelijk als hij zegt dat overname een grotere kans van slagen heeft dan oprichting. De lezer wordt stap-voor-stap door het ‘proces van een bedrijf kiezen en kopen’ geleid. Het boek behandelt het zoeken, de kennismaking, de intermediairs, de waardering, de prijs, financiering, fiscale en juridische aspecten enzovoort.

3. Google AdWords

Google AdWords is het grote advertentienetwerk waar Google van leeft. Dit handboek geeft beknopt weer hoe je als bedrijf een advertentiecampagne kunt inrichten met behulp van dit netwerk. De eerste hoofdstukken leggen uit hoe online adverteren werkt en hoe een AdWords account aangemaakt wordt. Daarna volgt het opzetten van een campagne met indeling in advertentiegroepen. Daarmee kun je gericht gebruikmaken van verschillende marktsegmenten of advertentiesoorten. Verder is er aandacht voor de kwaliteitsscore van de advertenties, het meten van de prestaties en het gebruik van rapporten. Als laatste komen landingspagina’s, remarketing (gericht op bestaande klanten of bezoekers) en video-advertenties aan bod.

4. De talentafdeling: hoe je ieders unieke talent ontdekt, benut en ontwikkelt!

De auteur is gespecialiseerd in organisatieadvies en richt zich voornamelijk op talentontwikkeling. Met het trainingsprogramma dat de auteur zelf ontwikkelde, krijgt de lezer stap-voor-stap instructies om unieke talenten te herkennen om deze optimaal in te kunnen zetten in zijn werkomgeving. Vanuit vele ingangen kun je volgens de auteur je doel bereiken. Het draait daarbij allemaal om het benutten van energie. De uiteindelijke doelstelling is het opzetten van een talentafdeling die op zijn climax moet uitgroeien tot een talentbedrijf. Hoe dat allemaal precies in zijn werking gaat, lees je in dit toegankelijke boek.

5. De plug &playorganisatie: winnen in een digitale wereld

Dit boek biedt een manier om via digitale ontwrichting te komen tot een nieuwe manier van zakendoen. Deze nieuwe manier is gebaseerd op de digitalisering van samenwerken, organiseren, bedrijfsprocessen en communicatie en opgedeeld in modulaire elementen. De plug & play-organisatie kan door slim gebruik van de digitale bouwstenen gemakkelijk samenwerken met andere organisaties. De auteur is futuroloog en adviseur op het gebied van de impact van nieuwe technologieën. Gericht op organisatieadviseurs, bestuurders en directeuren van organisaties die willen inspelen op deze digitale disruptie.

Volgende maand nemen we weer vijf nieuwe aanwinsten van de nieuwe bibliotheek voor je onder de loep. Tot dan!