Op zoek naar dé locatie om te werken, vergaderen of presenteren? Kom naar de nieuwe bibliotheek!

De nieuwe bibliotheek nam alweer acht jaar geleden haar intrek in het ‘nieuwe’ gebouw, maar nog iedere dag vinden wij het een prachtige locatie. Het is gewoon een bijzonder fijn gebouw om in te werken. Dat vinden wij zelf, maar ook de vele bezoekers, studenten en ondernemers die dagelijks bij ons over de vloer komen. Wist je dat je ook bij ons terecht kunt om zalen te huren voor workshops, evenementen, lezingen en vergaderingen? 

Ben je op zoek naar een modern uitgeruste locatie waar je een presentatie kunt geven of een cursus kunt verzorgen? Ook dan ben je bij de nieuwe bibliotheek aan het juiste adres. Behalve de centrale ligging van de bibliotheek (op vijf minuten lopen van Station Almere centrum en met diverse parkeergarages in de nabije omgeving) beschikken wij ook over een sfeervolle theaterzaal die uitstekend geschikt is voor de ontvangst van gasten voor een presentatie/seminar en een volledig uitgerust studielokaal waar diverse, digitale, trainingen gegeven kunnen worden. Zowel de zaal als het lokaal kunnen per dagdeel gehuurd worden. Bijzondere wensen? Laat het ons vooral weten!

Dé locatie voor vergaderingen, evenementen, workshops, recepties en meer!

De nieuwe zaal

De nieuwe zaal biedt plaats aan 112 personen. De zaal ligt in het hart van de bibliotheek en bestaat aan één kant uit een glazen wand die, door gordijnen, verduisterd kan worden. Achterin de zaal is een regiekamer van waaruit digitale presentaties verzorgd kunnen worden. De zaal is uitgerust met een moderne geluids- en lichtinstallatie en een professioneel filmscherm. De zaal heeft bovendien een eigen kleedkamer met sanitaire mogelijkheden. De stoelenrijen zijn trapsgewijs geplaatst zodat iedereen altijd goed zicht heeft op het podium. Aanvullende techniekwensen kunnen, indien mogelijk, geboekt worden tegen een meerprijs.

Het nieuwe lokaal

Het nieuwe lokaal biedt plaats aan 25-50 personen en bevindt zich op de vierde etage. Voor het organiseren van workshops en cursussen is het nieuwe lokaal de juiste locatie. Het lokaal beschikt over verrijdbare tafels en is standaard voorzien van de volgende voorzieningen: smartboard (pc, beamer en scherm), flipover en een internetaansluiting. Deze voorzieningen zijn bij de zaalhuur inbegrepen.

Nieuwscafé

Ben je al eens in het nieuwscafé geweest voor een kop koffie of een lekker broodje? Het nieuwscafé is gesitueerd op de tweede etage van de bibliotheek en kijkt uit op het Stadhuisplein. Bij ontvangst of na afloop van een bijeenkomst in de nieuwe zaal of het lokaal kun je gebruik maken van de faciliteiten van het nieuwscafé, dat aan de nieuwe zaal grenst. Bijvoorbeeld voor een aansluitende netwerkborrel. De nieuwe bibliotheek biedt ook diverse horeca- en cateringmogelijkheden tijdens je bijeenkomst en na afloop. Vraag naar de mogelijkheden.

de nieuwe kamer

De nieuwe kamer bevindt zich op de tweede etage. Het is een wat kleinere vergaderzaal voor 5 tot 6 personen. In deze kamer vinden wekelijks ook veel spreekuren plaats. Deze kamer huren? Ook dat kan! En wist je dat je als ondernemer of zzp’er deze kamer met korting kunt huren? Dat kan met ons professional abonnement. Hoe handig en fijn is dat? En extra leuk: met dit abonnement krijg je ook korting op de lekkere dingen van ons nieuwscafé!

De Business lounge

Nieuw in bibliotheek Stad: dé plek voor werken, ontmoeten en kennisdelen! Waar we het over hebben? Over onze business lounge! Ontmoet hier zzp’ers, ondernemers en andere gelijkgestemden; het is namelijk ook een Seats2Meet plek. Mét gratis wifi, dus je kunt er heel handig op je laptop of andere apparaten werken. De business lounge bevindt zich op de tweede etage, vlakbij het nieuwscafé. Werken en vergaderen met een lekker kopje koffie of thee erbij!

Nieuwsgierig naar alle mogelijkheden om te werken, te vergaderen of te presenteren? Neem dan contact op met onze afdelingen reserveringen of neem hier een kijkje. Mail naar reserveringen@denieuwebibliotheek.nl of bel ons: 036-5486019.