Instagram bedrijfsaccount: het wordt steeds leuker

Als je regelmatig door je tijdlijn op Instagram scrollt is het je vast al opgevallen dat er sinds kort bij sommige posts een aantal stippen staan. Als je een momentje neemt om hier beter naar te kijken, ontdek je al snel dat je door te swipen meerdere foto’s ziet in die ene post. Een mini-slideshow als het ware. Leuke gimmick, maar het is meer dan dat. Want diezelfde gimmick biedt mogelijkheden voor jouw Instagram bedrijfsaccount. 

Hoe werkt dit voor je Instagram bedrijfsaccount?

Voor je privé-account is het al een zegen omdat je je volgers niet hoeft te spammen met die overload aan zonnige vakantieplaatjes. Vanaf nu plaats je er gewoon een aantal bij elkaar; scheelt weer volgers. Vanuit een zakelijk oogpunt werkt het eigenlijk hetzelfde. Stel je hebt en nieuw product dat je graag uitgebreid wilt laten zien aan je volgers. Of je bent kapster en wilt een serie voor, tijdens en na foto’s plaatsen. Een verbouwing goed in beeld brengen? Dat kan vanaf nu dus door een mooie selectie foto’s of video’s in een keer te posten. Je kunt er maximaal 10 kwijt in een post. Ruim voldoende toch?

Ben je nog niet actief op Instagram met een bedrijfsaccount? Het is een superleuk platform dat echt toegevoegde waarde biedt. Ik zet een aantal redenen onder elkaar waarom ook jij moet beginnen met posten op Instagram.

Waarom een Instagram bedrijfsaccount?

  1. Je kunt meer zichtbaarheid bij je doelgroep genereren door aanwezig zijn op Instagram.
  2. Google waardeert het als je op meerdere netwerken actief bent.
  3. Doordat je posts voorbij komen in de tijdlijn van je volgers (doelgroep) zul je vaker ‘top of mind’  zijn.
  4. Je kunt, net als op Facebook, adverteren op Instagram.
  5. Je kunt een uniek gevoel bij jouw merk/bedrijf creëren door te kiezen voor een herkenbare look van je posts.
  6. Door regelmatig leuke (win)acties te posten willen steeds meer mensen je account volgen.
  7. Je kunt de mens(en) achter het merk/bedrijf laten zien; dat laat persoonlijkheid zien.
  8. Je kunt klanten betrekken bij het maken van content: vraag bijvoorbeeld of je een post over jouw product/bedrijf mag reposten.
  9. Anders dan bij Facebook krijgt iedere volger iedere post die je plaatst te zien.
  10. Mensen zijn gemiddeld meer minuten actief op Instagram dan op Facebook.

Je raadt het al, de nieuwe bibliotheek is uiteraard ook actief op Instagram met een bedrijfsaccount. Volg je ons al? We volgen je graag terug. 

  • Boek
  • Boek